2018. április 13., péntek

Magvas túrós háromszög





















Egy kevéske túrót szerettem volna elhasználni, ami kimaradt a körözöttből. Van egy jól bevált túrós pogácsa receptem, ami mindig sikeresen hódít vendégváráskor, bulikon, nyugdíjas búcsúztatókon, de akár egyszerű hétköznapokon is, pl. tévézéshez. (mindig elkérik a receptjét és csodálkoznak, hogy még tojás sem kell bele) Azért szeretem, mert előre is lehet vele dolgozni, mivel nem kell keleszteni, csak összegyúrni, hűtőben pihentetni és másnap csak sütni kell. A túrótól nem szárad ki, puha, omlós még napokkal később is, már ha marad belőle. Gondoltam, akkor pogácsa lesz,  de "belebotlottam" ebbe a receptbe, amelynek pont ugyanaz a tésztája, mint az én pogácsámnak. Tetszett a rengeteg pirult mag a tetején, nagyon mutatós is, a háromszög alak pedig elég formabontó. A sok olajos mag miatt nagyon laktató, még ez a kisebb adag is bőven elég egy családnak. Különleges, finom, ropogós tetejű, porhanyós tésztájú sós rágcsálnivaló. 


Magvas túrós háromszög

Hozzávalók:

tészta:

  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg vaj vagy margarin
  • 25 dkg túró
  • 1 csapott ek só

tetejére:

  • 1 tojás
  • magvak: mák, szezámmag, sós mogyoró, mandula, dió stb... (ki mit szeret)
  • kevés reszelt sajt

Elkészítése:

  • Lisztben elkeverjük a sót, hozzámorzsoljuk a vajat, tésztává gyúrjuk a túróval.
  • Fóliába csomagolva legalább 1 órát pihentetjük a hűtőben (én előző este gyúrtam össze)
  • A nagyobb magvakat kicsit megvagdaljuk.
  • Lisztezett felületen vékonyra nyújtjuk a tésztát, lekenjük enyhén felvert tojással, egyenletesen megszórjuk a magvakkal, meghintjük a reszelt sajttal.
  • Háromszögekre - vagy tetszés szerint alakzatra - vágjuk.
  • Szilikonos sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk.
  • Előmelegített 200°C-os sütőben kb 12-15 perc alatt aranybarnára sütjük.








4 megjegyzés:

  1. Guszta sós finomság! Ezzel a tésztával stanglikat szoktam készíteni szeretjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó ötlet, legközelebb az készül nálam is.

      Törlés
  2. Finom ropogtatni valót sütöttél :-) Nagyon ló lehetett a dúsan megszórt magvakkal! És persze nagyon guszták a képeid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Isteni volt a ropogós magvakkal.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!