2016. december 24., szombat

Hal diós, mandulás bundában













Gondolom, ma a legtöbb családban inkább a hagyományos karácsonyi ételek kerültek terítékre: halászlé, rántott hal vagy épp a mákos guba. Én sajnos nem vagyok nagy halfogyasztó, de az ünnep és persze a szokás miatt is nálunk is van hal. Estére lesz rántott ponty zelleres burgonyasalátával, de ebédre egy különlegesebb változatot próbáltam ki az idén. A halszeleteket fokhagymás, citromos tejben pácoltam, majd diós, mandulás zsemlemorzsába forgattam, ropogós pirosra sütöttem. Egyáltalán nem volt tolakodó és intenzív a csonthéjasok íze, egy kellemes ízvilágot kaptam. Aki szeretne valami újdonságot kipróbálni a megszokott ízek mellet, annak jó szívvel tudom ajánlani.


Hal diós, mandulás bundában


Hozzávalók:


  • 1 kg alaszkai tőkehalfilé
  • 2-3 tej
  • 3-4 g fokhagyma
  • 1 citrom 


panírozáshoz:


  • liszt
  • tojásfehérje
  • durvább szemcséjű zsemlemorzsa
  • darált dió
  • mandulapehely

sütéshez:

  • olaj


Elkészítése:

  1. A halszeleteket - ha mirelit -  kiolvasztjuk.
  2. Leitatjuk róla a nedvességet.
  3. Megsózzuk és megcsepegtetjük kevés citromlével.
  4. Egy akkora sütőtálba tesszük, amiben kényelmesen elférnek a halak.
  5. Felöntjük annyi fokhagymás tejjel, amennyi teljesen ellepi.
  6. 1-2 órára hűtőbe tesszük.
  7. A panírhoz fele-fele arányban összekeverjük a zsemlemorzsát a darált dióval és némi mandulapehellyel.
  8. A leszárított halszeleteket feldaraboljuk, először lisztbe, majd enyhén felvert tojásfehérjébe - ettől lesz igazán ropogós - végül a zsemlemorzsába forgatjuk.
  9. Bő olajban aranybarnára sütjük. 
  10. Köretnek habos burgonyapürét vagy zöldsalátát adhatunk.
  11. Citromot kínáljunk hozzá.



Inspiráció: innen




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!