2015. január 1., csütörtök

Villámgyors mézes-mustáros lencsefőzelék













A szerencsehozó lencsefőzelék is a klasszikus újévi ételek sorába tartozik. A népi hiedelem szerint azért kell fogyasztani belőle, mert pénzt hoz a házhoz, megelőlegezzük vele a gazdagságunkat. Nálam a gazdagság ugyan még várat magára, de a lencsefőzeléket szeretem, mert nagyon tápláló, magas a rost és B1 vitamin tartalma. A maratoni karácsonyi és szilveszteri sütés-főzések után én bizony a lencsefőzeléket konzervből készítem, ezzel mintegy felére csökkentve a ráfordítandó energiát és időt, és így még az a veszély sem áll fenn, hogy esetleg nem puhul meg kellőképpen. Az új évre tekintettel sörben sült malackarajt kínáltam mellé, de bármilyen sült hússal, fasírttal, virslivel is fogyaszthatjuk. Legjobban ropogósra sült szalonnával vagy hagymakarikával szeretem. Én a pikáns, savanykás változatot kedvelem és készítem, melyet a mustár és a citrom biztosít, a méz pedig egy kis selymességet kölcsönöz az állagának és egy kis plusz finomságot ad az ízének. Készítsétek el, szeretni fogjátok!


Villámgyors mézes-mustáros lencsefőzelék

Hozzávalók:

  • 2 doboz lencse konzerv 
  • 1 vöröshagyma
  • 3 g fokhagyma
  • 3-4 babérlevél
  • olaj
  • 1 ek cukor
  • 2 ek liszt
  • pirospaprika
  • 1-2 ek mustár
  • 2 dl tejföl
  • 2 ek méz
  • pici citromlé
  • 1/2 citrom héja

Elkészítése:


  1. A lencsét leszűrjük, folyóvízzel átmossuk, lecsepegtetjük
  2. Edénybe tesszük, felengedjük annyi vízzel, amennyi éppen ellepi, sózzuk, hozzádobjuk a babérlevelet és a spirálban lehámozott citromhéjat, felforraljuk.
  3. Közben elkészítjük a hagymás rántást: az olajon cukrot karamellizálunk, majd hozzáadjuk a finomra aprított vöröshagymát, puhára pároljuk, a zúzott fokhagymát is hozzátesszük, keverünk rajta néhányat, a lisztet hozzáöntve elkészítjük a rántást. Tűzről levéve meghintjük pirospaprikával, felengedjük vízzel. 
  4. A kész rántásba belekeverjük a mustárt és a tejfölt.
  5. Ha a lencse felforrt, kiszedjük belőle a babérlevelet és citromhéjat, hozzáöntjük a rántást, néhány perc alatt kiforraljuk. Beletesszük a mézet. Megkóstoljuk, korrigálunk az ízén, ha szükséges. 
  6. Kevés citromlével pikánsra savanyítjuk.     








10 megjegyzés:

  1. Egy egyszerű étel is milyen guszta lehet! Köszönhetően a kitűnő fotósnak.... Egyszerűen tökéletes. Imádom a lencsefőzeléket, de még mustárral és mézzel nem készítettem. Én citrommal szoktam savanyítani. Szóval, ide vele!

    VálaszTörlés
  2. Jujj, mekkorákat nyelek itt.:) Köszönöm a receptet!A lencsével mindig az ízesítés a bajom.Nagyon fincsi lehet,el is mentem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamka, szívesen. Remélem ízleni fog, én nagyon szeretem a lencsét, annak ellenére, hogy ritkán készítek.

      Törlés
  3. Örülök, hogy újra láthatóak a gyönyörű fotóid ! :) Még belegondolni is rossz volt, mit élhettél át ..... ennyi év munkája, és egyszerre csak eltűnt.....
    Nem vagyok oda a lencséért, de a Te képeid alapján még én is megkívántam ! :) Guszta és biztos finom !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Mariannkám!

      Sajnos elveszett a varázspálcám, a képeket - jelen pillanatban is - egyesével pakolom vissza a blogra, nem tudom miért játszottak velem kámforosdit. Napok óta csak ezzel foglalkozom, talán holnapra kész leszek vele. :) Tényleg finom ez a lencse, egyszer azért kóstold meg, hátha megszereted. Puszi!

      Törlés
    2. Ohh, szegénykém ! Azt hittem megoldódott, ahogy lejjebb pörgettem ..... de már látom néhol a "behajtani tilosokat" ....sajnálom:( Kitartást Neácska ! puszi :)

      Törlés
    3. Köszi, már a célegyenesben vagyok! Jutalmul holnap sütök magamnak valami finomságot. :)

      Törlés
  4. Nagyon örülök, hogy benéztél hozzám, mert eszembe juttattad, hogy milyen régen jártam nálad. És most megláttam ezt a főzeléket. :) Izgalmasan hangzik, és mivel a lencse kapcsán még elég tapasztalatlan vagyok, még csak most ismerkedem vele, ezért minden elkészítési mód érdekel: ez a mézes-mustáros is. Nagyon jó ötletnek tartom, biztos ki fogom próbálni majd. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, nálam évek óta csak így készül a lencsefőzelék. Ez vált be, így szereti a család és nem mellesleg gyorsan meg is van. Így nálunk elég gyakori hétköznapi főzelék is, ha épp nincs jobb ötletem. Pirított hagymával igazán mennyei. Remélem megszereted Te is. :))

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!