2014. február 14., péntek

Márványcsirke mustáros, kakukkfüves burgonyával













Régóta tervben volt már ennek az őzgerinces csirkecsodának az elkészítése. Sok helyen, sokféle formában, őzgerinces csirkemell néven is kering a neten, csak dicsérő szavakat hallani attól, aki már megkóstolta. Én most Malvin és Ildikó (Szemi) receptjét vettem alapul, némi módosítással. Nem kimondottan Valentin-napi menünek szántam, mert én nem nagyon ünneplem ezt a napot, de mivel ma készült, hát egy kicsit valentinosítottam ... a köretet. Mindent egybe véve jól sikerült, nagyon jól illett hozzá a kakukkfüves burgonya és a friss zöld saláta, no meg a fehér bor. Sajnos langyosan nem lehet szépen szeletelni, mert szétesik, ez látszik is a képeken, de a csábító illatoknak és látványnak nehéz volt ellenállni, nem vártuk meg míg kihűl. Ez persze semmit nem vont le az élvezeti értékéből. Szerintem tuti recept, ha gyorsan szeretnénk valami finomat és vendégváráshoz is biztos siker.      


Elkészítési idő: 90 perc


Márványcsirke mustáros, kakukkfüves burgonyával

Hozzávalók:

  • 20 dkg bacon 
  • 60 dkg csirkemellfilé
  • 2 tojás
  • 3 ek liszt
  • 4 ek tejföl
  • 15-20 dkg sajt (nálam trappista, karaván és eidami vegyesen)
  • 10 dkg főtt, füstölt tarja
  • 1/2 piros kaliforniai vagy kápia paprika
  • 2 ek apróra vágott snidling vagy 1 cs petrezselyem
  • só 
  • frissen őrölt bors

köret:

  • burgonya
  • 2 ek olívaolaj
  • 2 g zúzott fokhagyma
  • 1 tk mustár
  • kakukkfű

  Elkészítése:

  1. Az őzgerincformát kivajazzuk, megszórjuk  zsemlemorzsával, kibéleljük a baconnal úgy, hogy kicsit fedjék egymást és a forma szélén túllógjanak.
  2. A csirkemellet felkockázzuk, enyhén sózzuk, borsozzuk, kicsit állni hagyjuk.
  3. A lisztet, tojást, tejfölt, snidlinget vagy petrezselymet, fűszereket összekeverjük, hozzáadjuk a durvára reszelt sajtot, csirkemellet, felkockázott tarját, apróra vágott paprikát is hozzákeverjük.
  4. A masszát beleöntjük a baconnal kibélelt formába, kicsit elsimítjuk, majd a lelógó szalonnaszéleket visszahajtogatjuk úgy, hogy fedjék egymást.
  5. A formát alufóliával letakarjuk, megfelelő méretű, sütőpapíros tepsibe tesszük, hogy a süléskor esetlegesen kifolyó szaft ne a sütőbe csöpögjön.
  6. Előmelegített  200°C-os  sütőben kb 40 percig sütjük, levesszük róla az alufóliát, megpirítjuk a szalonnát.
  7. Kivesszük és óvatosan a sütőpapíros tepsibe borítjuk az őzgerinc tartalmát, visszatoljuk a sütőbe és kb 10 perc alatt szép pirosra sütjük a tetején lévő szalonnát is.
  8. Egy tálkában összekeverjük az olívaolajat, zúzott fokhagymát, mustárt.
  9. A meghámozott, megmosott  burgonyát felkarikázzuk - vagy ahogy most én tettem kiszúró formával kiszúrjuk -  megsózzuk, egymás mellé tepsibe rendezzük úgy, hogy ne fedjék egymást. 
  10. Megkenegetjük őket a fokhagymás, mustáros olívaolajjal, majd megszórjuk szárított kakukkfűvel. 
  11. Forró sütőben szép pirosra sütjük.
  12. A márványcsirkét melegen és hidegen is fogyaszthatjuk, de szépen szeletelni csak ha teljesen kihűlt, akkor lehet. 
  13. Kínálhatjuk sült burgonyával, rizzsel, de friss zöld,- vagy majonézes salátákkal is nagyon finom. 




14 megjegyzés:

  1. Nagy kedvencünk, gyakran készítem:) Olyan cukik a szívecskés krumplik, meg a paprika is feldobja a csirkét, jól néz ki:)

    VálaszTörlés
  2. Hű, de guszta! Ezt ki fogom próbálni! És azok a szivecskés burgonyák! Csodás képek megint!

    VálaszTörlés
  3. Ez nekünk is nagy kedvenc ételünk! Ha gyerekektől kérdezem mikor jönnek haza mi legyen általában ezt válasszák. Megmondom őszintén azért nem sűrűn készítem csak nagy ünnepek alkalmával mert egy olcsó kategória! Nagyon szép a köreted, meg úgy az egész ahogy van nagyon szép!

    VálaszTörlés
  4. Mi is nagyon szeretjük, nálunk nem pontosan így készül, de nagyon jól hangzik a te változatod is! :) A kis burgonyaszívecskék nagyon aranyosak, és nagyon finomak is lehetnek! :)

    VálaszTörlés
  5. Mi is nagyon szeretjük! Gyönyörűek a fotók is! :-)

    VálaszTörlés
  6. Óóó,ez a fiaim egyik kedvence(minden ami csirkemellből készül :) A szivecskés krumpli,pedig nagyon klassz!! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta! A képek pedig gyönyörűek.

    VálaszTörlés
  8. Én is nagyon szeretem az ilyen színes húsételeket. Nekem is van egy a blogon, csak más színekkel. Jó lenne megkóstolni egymáséit. ;)

    VálaszTörlés
  9. Elkészítettem,isteni finom lett, a család kedvence.
    Köszönöm a receptet.( sokat segített a remek fotó is, hogy hogyan is kell kinéznie.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elkészítetted és elnyerte a család tetszését. Köszönöm a visszajelzést!

      Törlés
  10. Kár, hogy nem lehet kinyomtatni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judit!

      A receptet ki lehet nyomtatni, mert nincs letiltva a nyomtatás (jobb egér gomb/nyomtatás)

      Üdvözlettel: Nea

      Törlés
  11. Nagyon jó ötletet kaptam, köszönöm. Ha elkészítettem, fel is rakom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet. Jó étvágyat majd hozzá!

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!