2013. augusztus 22., csütörtök

Sült kápia paprika saláta













Minden évben alig várom, hogy megérkezzen a piacokra a kápia paprika, az édes ízű, rubin színű balkáni csoda. Semmihez sem fogható ízvilága van és nagyon sokrétűen felhasználható, szoktam belőle készíteni ajvárt, paprika levest, paprikakrémet, de megsütve gyakran keverem padlizsánkrémbe vagy sajtkrémmel töltve, grillezve előételként is szeretjük. Aztán van még egy igazán nagy kedvencem, a sült paprika saláta, ez az első, amit elkészítek mindig belőle. Ahány ház, annyi szokás alapon ezt is mindenki másképp készíti és szereti. Én hagyományos ecetes-cukros lébe teszem, de van aki csak leönti olajjal, kevés ecettel és úgy érleli. Most szezonja van, aki még nem kóstolta, ne hagyja ki!      

Elkészítési idő: 60 perc


Sült kápia paprika saláta

Hozzávalók:

  • 8-10 db kápia (vagy kaliforniai) paprika
  • 2-3 g fokhagyma

ecetes léhez:
  • cukor
  • ecet
  • víz

Elkészítése:

  1. A paprikákat sütőpapíros tepsibe tesszük, 200-220°C-on megsütjük. 
  2. Akkor jó, ha a héja megráncosodik, kicsit "elszenesedik". 
  3. Többször megforgatjuk, hogy minden oldala át tudjon sülni. (grillen is megsüthetjük)
  4. A megsült paprikákat tűzálló tálba tesszük, fóliával letakarjuk, negyed órát állni hagyjuk a gőzében, így a héja könnyebben leválik.
  5. A paprikák héjat lehúzzuk, a közben lecsorgó ízes levet felfogjuk. (A paprikákat egyben is hagyhatjuk, de akit zavar a magja az vegye ki a magházat és szeletelje félbe, negyedekbe a paprikát.)
  6. Elkészítjük az ecetes-sós-cukros saláta levet, hozzáöntjük a felfogott ízes levet is, beletesszük a paprikákat, megszórjuk nagyon apróra vágott fokhagymával. 
  7. Aki szereti, kevés olajjal is meglocsolhatja a tetejét, de akkor fogyasztás előtt fél órával vegye ki a hűtőből, hogy az olaj fel tudjon engedni.
  8. Sült húsok mellé kínáljuk.    






11 megjegyzés:

  1. Csodálatos, kívánatos, igazi nyári saláta! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom! Télire is szoktam eltenni üvegbe, de van aki lesüti és fagyasztja. Így a hidegekben is élvezhetjük:-)

    VálaszTörlés
  3. Imádom, mifagyasztani szoktuk télire. Finom paprikakrém is készíthető belőle:)

    VálaszTörlés
  4. Valami csodás a látvány, a képeid frenetikusak, a saláta tudom, hogy finom, én is szeretem :-))))

    VálaszTörlés
  5. Mi is nagyon szeretjük! Most meg is kivántam:))

    VálaszTörlés
  6. Sültekhez nagyon el tudnám képzelni. Máris vittem a receptjét. Szerintem nagyon különleges!

    VálaszTörlés
  7. Annyira szeretem!! Nagyon megkívántam :)

    VálaszTörlés
  8. Nem ismertem eddig ezt a salátát, de annyira guszta nálad, hogy ki kell próbálnom! :) Nagyon finomnak tűnik! :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon finom szeretem szoktam is készíteni de rég volt!Most beteg vagyok
    de annyira megkívántam ha hozna Valaki!Gyönyörű,guszta és biztos finom is!Puszillak Nea:L.Adrienne♥

    VálaszTörlés
  10. Nem csak kápia paprikából, de vadtaghúsú zöldpPrikából is elkészíthető. Nagyon finom!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Abból is szoktam néha készíteni, de nekünk a kápia paprika ízletesebb.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!