2013. július 12., péntek

Nehéz sós teasütemény










A ropogtatni való sós falatkák nálunk talán még nagyobb népszerűségnek örvendenek, mint az édes sütik. Szeretek nagyobb adagokat sütni belőlük, mert fém dobozban napokig elállnak és így a délutáni kávé, tea mellé mindig van egy kis rágcsálnivaló, de szívesen fogyasztjuk reggel-este egy bögre tejjel is. A receptet Illéskrisztől hoztam, nála láttam még régebben, akkor fel is vettem a várólistára, végre ma lekerült róla. Tömör, nehéz  tésztájú süti, nagyon laktató és igazán finom. A rászórt magocskáktól nagyon ízletes és mutatós is. Legközelebbi vendégváráshoz is sütni fogok, de mindjárt dupla adagot.

Elkészítési idő: 90 perc


Nehéz sós teasütemény

Hozzávalók:

tészta:

  • 48 dkg liszt
  • 25 dkg vaj vagy margarin
  • 2 tojássárgája
  • 130 ml tejszín
  • 2 dkg só

a lekenéshez:

  • 2 tojásfehérje

szóráshoz:

  • szezámmag
  • mák
  • egész kömény
  • reszelt sajt


Elkészítése:

  1. A lisztbe belekeverjük a sót és a felkockázott hideg vajat elmorzsoljuk benne. 
  2. A többi hozzávalóval, gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk, nem kell kidolgozni, amint összeáll már jó is.
  3. A tésztát enyhén lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtjuk, majd egy tálcára áttéve fél órára a fagyasztóba tesszük.
  4. A megfagyott tésztát kivesszük, megvárjuk, míg annyira felenged, hogy fel tudjuk vágni.
  5. Egy éles késsel egyenlő nagyságú kockákra vágjuk, - de különféle kiszúrókkal is kiszúrhatjuk - megkenjük a kissé felvert tojásfehérjével és csíkonként megszórjuk a különböző magvakkal.
  6. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk és még fagyosan betesszük a süteményeket a 200°C-ra előmelegített sütőbe, kb 20-25 perc alatt aranybarnára sütjük, majd 1 órát állni hagyjuk, hogy teljesen kihűljenek.
  7. Másnapra még finomabbak lesznek.








15 megjegyzés:

  1. Nea! most én csurgatom a nyálam, de biztos vagyok benne, hogy pár nap kérdése és máris fogyasztjuk. Férjem ugyanis a kávéjához mindíg rágcsál valamit. Én viszint kifejezetten csakis a sós sütiket szeretem. Vittem a receptet. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viki, szerintem szeretni fogjátok. Nálunk pillanatok alatt elillant egy nagy tálnyi.

      Törlés
  2. Annyira csinosak, szépek és kívánni valóak ezek a sütik, Mi is szeretjük az ilyen sós "rágcsákat". :P
    Tudom, tudom, már többször leírtam, de imádom a fotóidat is. :) Amikor kellemes hangulatot szeretnék magamnak és van egy pici időm, mindig jövök hozzád képeket nézegetni, mert olyan szép színesek - jó kis vidéki, nyugodt hangulatot teremtenek számomra. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabika, aranyos vagy, köszönöm! Örülök, hogy jó hangulatba hoznak a képek, én a tiéddel vagyok mindig így. Néha nekem is jó volna elfelejteni az itteni nyüzsgős, zajos életet.

      Törlés
  3. Nagyon mutatósak. Most iszom a reggeli capuccinómat, jöhetne hozzá egy pár darab!
    Én a Farkas Vilmos félét szoktam készíteni, az is ehhez hasonló és nagyon szeretjük:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóóó, igen, a capuccino, az nagy kedvencem nekem is. Én is néztem Vilmos receptjét, legközelebb azt a változatot is kipróbálom. Nálunk ez a süti most már slágerlistás.

      Törlés
  4. Éva blogján találtam rád, igazán nagyon örvendek, sok finom recept, meg a fotóid ♥♥♥!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Emerencia!

      Örülök, hogy rátaláltál a blogomra. Remélem találsz kedvedre való recepteket, érdekességeket. Kellemes időtöltést nálam, gyere máskor is!

      Törlés
  5. Isteni!!!!! A képek, a süti mind, mind!!!! Én is imádom... :o)))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta így a különböző magvakkal. Szeretem én is a sós rágcsálnivalókat, de ebből sem lehet annyira kis mennyiségben sütni az a baj vele, férjuram nem szereti nagyon a sósakat. Lehet hogy egy családi ünnepre majd megsütöm mert nekem nagyon tetszik a recept Krisztinél is csodáltam!

    VálaszTörlés
  7. Én is láttam azt hiszem annak idején Illéskrisznél, s az fogott meg, hogy olyan kis tömzsi szabályosak:) Még nem próbáltam ki, de sorra kerítem:) Nagyon szépek ismét a fotóid:)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű kis kockák, nagyon finom lehet! :) A sós sütikkel mi is így vagyunk, sokszor kapósabbak, mint az édességek! :)

    VálaszTörlés
  9. Olyan kis cuki falatkák:)Mi is nagyon szeretjük a különféle magvakkal szórt sósakat:)

    VálaszTörlés
  10. Szép, szabályos kis kockák! Hasonló a receptem, azt hiszem húsvétkor sütöttem meg, finomak!

    VálaszTörlés
  11. Szépek, és mutatósak, meg kell sütnöm! :)

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!