2013. június 1., szombat

Lecsós tarja tepsiben













Már annyira vágyunk egy jóízű, nyári, bográcsban főtt lecsóra, de sajnos a paprika és paradicsom íze - no meg az ára - még nem kedvez ennek. Dehogy mégiscsak valami lecsós étel kerüljön ma az asztalunkra, így esett a választás erre az igazán ízes, omlósan puha, magyaros húsételre. Nem főztem meg külön a lecsót, csak az alapanyagokat beledobáltam a tepsibe, a húst jól befűszereztem, elősütöttem és egy óra múlva csodás egységgé állt össze az egész, isteni illatokat árasztva a konyhában. Már kész lecsóval is elkészíthető, akkor azt félidőben adjuk a húshoz, illetve ha rögtön köretet is szeretnénk, akkor felkarikázott krumplit tegyünk a hús alá és együtt süssük készre. Mivel sok dolgom nem volt vele, így még gyorsan sütöttem egy pihe-puha pogácsát is, aminek holnap hozom a receptjét.

Elkészítési idő: 90 perc

Lecsós tarja tepsiben

Hozzávalók:
1-2 személyre

  • 2 szelet sertéstarja
  • 5 dkg füstölt szalonna
  • 3 paradicsom
  • 2 TV paprika
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma
  • flekken vagy magyaros fűszerkeverék
  • pirospaprika
  • őrölt bors


Elkészítése:

  1. A sertéstarját enyhén kiklopfoljuk, az inas részeket éles késsel átvágjuk, hogy a hús süléskor ne ugorjon össze.
  2. A szalonnát zsírjára olvasztjuk, a pörcöket kiszedjük. A hússzeleteket meghintjük a fűszerkeverékkel, enyhén sózzuk, (vigyázat, a fűszerkeverék is sós) borsozzuk, paprikázzuk, mindkét oldalát elősütjük.
  3. Tepsi aljára öntjük a megmaradt szalonnazsírt, beletesszük a hússzeleteket, a szalonnapörcöt, ráhalmozzuk a felkarikázott paprikát, hagymát és a negyedekbe vágott paradicsomot, rányomjuk a fokhagymát.
  4. Aláöntünk kb 1,5 dl vizet, fóliával letakarva forró sütőbe tesszük, kb 3/4 -1 órát pároljuk.
  5. Ha a hús megpuhult, a fóliát levesszük, sütőbe visszatolva mindkét oldalát szép pirosra sütjük, közben a keletkezett lét is elpárologtatjuk alóla.
  6. Köretnek frissen főtt rizst vagy tarhonyát kínálunk.








10 megjegyzés:

  1. Jaj, de jól néz ki - én ezt már reggelire is meg tudnám enni. :))) Nagyon szeretjük, gyakran elkészítem, csak én cseréptálban szoktam sütni, valami mennyei. :P (egyszer talán képet is tudok készíteni róla :))

    Imádom a piros fokhagymanyomódat Nea - annyira jó "kellékeid" vannak. :) ...és a "beköszönő" epres fotód is nagyon szép (és aktuális).
    További szép hétvégét kívánok Neked és családodnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A cseréptálat én is nagyon szeretem, olyan omlós lesz benne minden. Jó, hogy említed, már olyan régen vettem elő, ideje lesz készíteni benne valamit. A piros fokhagymanyomó még Anyukám egyik (utolsó) ajándéka, nagy becsben is tartom. Én is kívánok kellemes pihenést nektek!

      Törlés
  2. Komolyan mondom, akinek tele van a hasa, még az is enne ebből a tepsiből. Annyira guszta, hogy csak na! A fotóid annyira visszaadják a lényeget...., nem is igaz mennyire!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti,én nálad vagyok mindig úgy, hogy olyan szívesen leemelném a képről az ételt, bármelyiket. Köszi a kedves szavakat, próbálok fejlődni.

      Törlés
  3. Istenien néz ki, biztosan nagyon fincsi volt! :) Nekem ettől már csak a krumplival sütött verzió tetszene jobban! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szoktam sütni krumplival is,- van fenn a blogon egy olyan recept - nem is tudom melyik a finomabb. De mindkettő nagyon laktató, az biztos.

      Törlés
  4. A sütési hőfok fontos lenne.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta!Holnap én is lecsósszeletett fogok készíteni!Van nekem is Római tálam még soha nem probáltam ki!Állítólag vízbe kell ásztatni mielőtt használjuk?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen,használat előtt 1/2-1 óra hosszára vízbe kell áztatni, hideg sütőbe kell betenni, majd bekapcsolni a hőfokot, különben megrepedhet az edény.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!