2013. május 17., péntek

Porhanyós kiflik gesztenyével töltve










Annyi minden kipróbálásra való recept van lementve a gépemen, hogy talán soha nem fogok a végére érni, hisz mindig jönnek újabb és újabb étel csodák, amik megtetszenek és talonba teszem őket. Ez is egy olyan recept volt, amit már nagyon régen szerettem volna elkészíteni. Tegnap este begyúrtam a tésztát és ma reggel gyorsan ki is sütöttem ezeket az istenien omlós kiflicskéket. Mindjárt dupla adaggal indítottam és a fele tésztát eltettem a fagyasztóba, hogy bármikor gyorsan kéznél legyen, ha hirtelen elcsábulnánk egy kis sütizésre. Én Latsiától mentettem, aki Mézigörl-nél találta, de az eredeti recept azt hiszem Wise Lady-é. A kifli tölthető még dióval, mákkal, sütés álló lekvárral, de én túrósan, sőt mogyoróval is el tudom képzelni. Tényleg nagyon finom porhanyós és abbahagyhatatlan.

Elkészítési idő: 45 perc
Pihentetés: 0-8 óra

Porhanyós kiflik gesztenyével töltve

Hozzávalók:

tészta:

  • 20 dkg finomliszt
  • 10 dkg rétesliszt
  • 20 dkg vaj
  • 1/2 -1 dl víz
  • 1 ek 10 %-os ecet
  • 5 dkg vaníliás porcukor
  • csipet só

töltelék:

  • 50 dkg mirelit gesztenyemassza
  • rum (ízlés szerint)
  • őrölt fahéj

forgatáshoz:

  • bourbon vaníliás porcukor


Elkészítése:

  1. A kimért liszthez hozzáadjuk a puha vajat, az ecetet és a sót. 
  2. A vízzel és a porcukorral homogén tésztává gyúrjuk. 
  3. Rögtön felhasználhatjuk, de sokkal finomabb, ha egy éjszakát áll.
  4. Lisztezett deszkán 2 mm vastagságúra nyújtjuk, majd 8 cm-es korongokat szaggatunk a tésztából.
  5. A maradékot összegyúrjuk, és addig szaggatjuk a korongokat, amíg a tészta tart.
  6. A tészta korongokra púpos kávéskanálnyi tölteléket helyezünk úgy, hogy a korong átmérőjén végig legyen belőle.
  7. Felcsavarjuk.
  8. Ha mindegyikkel kész vagyunk, tepsire helyezzük, előtte kifliformára igazítjuk.
  9. A töltelékhez a gesztenyemasszát kiengedjük, majd kikeverjük az ízlés szerinti fahéjjal és a rummal.
  10. Sütőpapíros tepsire helyezve, 200°C-ra előmelegített sütőben kb 15 perc alatt sülnek meg.
  11. Még forrón vaníliás porcukorba forgatjuk a kifliket.






5 megjegyzés:

  1. Hasonló az én receptem is. Ez egy valóban nagyon finom porhanyós kifli. Itthon is rajonganak érte. Eddig csak lekvárral készült, de jó ezzel a gesztenyés töltikével is... :o)

    VálaszTörlés
  2. Valahogy én is így vagyok a sok lementett receptekkel. Az ember mindig talál valami újat, szerintem sose érünk a végére. A kiflikéid nagyon kis guszták és ráadásul gesztenyével töltve, amit nagyon szeretek:)

    VálaszTörlés
  3. Imádom az ilyen kis porhanyós kifliket (és a fotóidat is :))!! Több hasonló receptem is van, de leginkább talán Anyukám hókiflijét szeretem!! :))

    VálaszTörlés
  4. Jaj de jó ötlet, van még pár kocka gesztenyemasszám a fagyasztóban, már agyalogtam mit is csináljak velük, na itt a jó ötlet:-))) Istenien néz ki a tiéd:-))))

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!