2012. július 22., vasárnap

Tejfölben pácolt mozzarella









Még a múlt heti vendégvárásra készült. A pácolt camembert mellé tálaltam ezt a másik fajta pácolt sajtot. A recept eredetileg Jamie-é, de én Tománál láttam meg. Én így készítettem, apró részletekben eltér az eredetitől. Jól behűtöttem és finom vörösbort kortyolgattunk mellé. A vendégeim körében nagy sikere volt. Az elmúlt héten már kétszer is el kellett itthon készítenem, tipikusan az az étel, amit soha nem lehet megunni.  

Elkészítési idő: 60 perc
Pácolás: 120 perc  

Tejfölben pácolt mozzarella

Hozzávalók:
4 személyre 

  • 4 mozzarella ( 4x125 gr.)
  • 1 kis dobozos tejföl
  • 1 citrom héja
  • 1/2 citrom leve
  • nagy szemű tengeri só
  • frissen őrölt bors
  • friss és szárított oreganó
  • olívaolaj
  • 1 nagy kápia paprika
  • 3 hosszú friss chili

Elkészítése:

  1. A mozzarellákat vastagabb szeletekre vágjuk, lerakjuk egy tálba úgy, hogy ne fedjék egymást. Megszórjuk nagy szemű tengeri sóval, frissen őrölt borssal. Jó vastagon rákenjük a tejfölt, ismét sózzuk kicsit. Ráreszeljük a citrom héját, ráfacsarjuk fél citrom levét, meghintjük szárított oreganóval, meglocsoljuk az olívaolajjal és 2 óra hosszára a hűtőbe tesszük.
  2. Közben a paprikákat (a kápiát és a chilit is) egy kés hegyével megszurkáljuk, hogy nehogy felrobbanjanak.
  3. A tűzhelyet körbebugyoláljuk alufóliával, hogy ne kelljen majd tisztítani.
  4. A láng elosztóra tesszük a paprikákat és állandóan forgatva addig sütjük, míg a héjuk minden oldalon meg nem feketedik.
  5. Egy tálba tesszük, lefedjük folpackkal, negyed órát állni hagyjuk, ezalatt a gőzben a paprikák héja felpuhul, így könnyebb meghámozni.
  6. A paprikákat héjuktól, magjuktól megpucoljuk, vékony csíkokra vágjuk, szépen elrendezzük a megpácolódott mozzarella tetején.
  7. Friss, zsenge oregánó ágacskákkal díszítve, fokhagymás pirítóssal tálaljuk.    







2 megjegyzés:

  1. Húú ez nagyon guszta,és finom is lehet! Recept mentve:))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ötletes! Kitűnő előétel. Máris mentem. Pompás színek!

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!