2012. április 23., hétfő

Medvehagymás pogácsa Vikitől










A múlt héten, amikor a gyökeres medvehagymát vásároltam a piacon olyan szépek voltak a csokrosak is, hogy bedobtam a kosárba 2 csomaggal mellé, "majd készítek belőle valamit" alapon. Aztán receptek után nézelődve rögtön megakadt a szemem Viki egyszerű, de nagyszerű konyhájában frissen kisült medvehagymás sajtos kockáin. Csodás volt a látvány és szinte idáig éreztem az illatát. Ma reggel begyúrtam a tésztát, már kelesztéskor látszott hogy csodás a tészta, könnyű volt, de mégis rugalmas, öröm volt vele dolgozni. Gyönyörűen megkelt és szép réteges lett. Semmit nem változtattam a recepten, csak picivel több sót adtam hozzá, de ez teljesen ízlés dolga. A végeredmény egy fantasztikusan finom, omlós, légies és ízletes pogácsa lett.  Mindenkinek ajánlom kipróbálásra, nem fog csalódni benne. 

Viki, köszönöm neked ezt a szuper receptet!  


Elkészítési idő: 80 perc
Pihentetés: 40 perc

Medvehagymás pogácsa


Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 50 dkg margarin
  • 2 dl tej
  • 1 mk cukor
  • 4 dkg élesztő
  • 1 ek só
  • 3 tojás
  • 30 dkg reszelt trappista  ( 20 dkg a tésztába + 10 dkg a tetejére) 
  • 1 nagy doboz tejföl
  • 1 nagy csokor (kb 20 levél)  medvehagyma, nagyon apróra összedarabolva

Elkészítése:

  1. Az élesztőt langyos-cukros tejben felfuttatjuk.
  2. Egy nagy tálba tesszük a lisztet, hozzáadjuk a sót, elmorzsoljuk a margarinnal.
  3. Mélyedést készítünk a közepébe, beleöntjük a felfuttatott élesztőt, a tojások sárgáját, tejfölt, 20 dkg reszelt sajtot. 
  4. Szép sima tésztává gyúrjuk.
  5. Letakarjuk, 20 percet pihentetjük.
  6. Kinyújtjuk a tésztát és a nagyon apróra vágott medvehagyma felét egyenletesen rákenjük.
  7. Elkezdjük hajtogatni a tésztát. 
  8. Először fentről az egyharmad részt hajtjuk a tészta közepéig, majd lentről a másik egyharmad részt ráhajtjuk a tészta másik felére. 
  9. Utána balról a tésztára hajtjuk az egyharmad részt. 
  10. Ezután tovább gördítjük a tésztát jobbra, az utolsó harmadra.
  11. Ezt még kétszer megismételjük, közben 10-10 percet pihentetjük a tésztát.
  12. A másodszori nyújtásnál megkenjük a tésztát a medvehagyma másik felével, pihentetjük.
  13. A harmadszori nyújtás-hajtogatás-pihentetés után újra kinyújtjuk a tésztát, megkenjük a tojások fehérjével, megszórjuk a maradék 10 dkg  reszelt sajttal, pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.
  14. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk.
  15. Előmelegített sütőben 180°C-on 18-20 perc alatt megsütjük.





9 megjegyzés:

  1. Nea ! Ez isteni ! Hát hiába tálalni is tudni kell :))) Nagyon gusztusos. Köszönöm a hivatkozást.

    VálaszTörlés
  2. Csodás fotók! Tiszta nyári hangulat! A pogácsa pedig lenyűgöző!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik, épp most kezdek neki a sütésének! Nem lehetett kihagyni, annyira szép..))

    VálaszTörlés
  4. Tényleg annyira légiesnek és puhának látszik ez a pogi - biztos, hogy az is. :) Olyan gyönyörűek, tiszták, élénkek, világosak és hangulatosak a fotóid, nagyon szeretem nézni/látni mindet egytől-egyig. :D

    VálaszTörlés
  5. Kriszti, Gabriella, köszönöm!
    Ani, remélem nálad is nagy sikert arat, írd meg hogy sikerült?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól sikerült sajnos...mert úgy beettem belőle, hogy szegényre momentán ránézni sem tudok. Rávetettem magam, mint egér a szalonnára, bár ha átnézel hozzám, meglátod.))

      Törlés
  6. Ma megsütöttem a pogácsát.tökélets lett,finom.Ez a legtutibb recept.köszönöm!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Csilla! Az érdem Vikié, de nagyon örülök, hogy ízlett. Én is minden évben megsütöm. Sőt lefagyasztani is szoktam belőle. Köszönöm a visszajelzést!

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!