2011. december 25., vasárnap

Tojáslikőr házilag








Tojáslikőr nem csak húsvétkor készül nálunk, hanem a karácsonyi időszakban is bizony a kedvelt welcome-drinkjeink egyike. Nagy hidegben egy kis lélekmelengetés sosem árt. Mindig házilag készítem - legalább 20 éve ezen recept alapján - mert szerintem sokkal finomabb és gazdaságosabb is, mint a bolti. Nem lesz olyan sűrű és a tejszín miatt halványabb lesz a színe is, mint az üzletekben kapható eredeti italnak, de adalékmentes és garantáltan ízleni fog a vendégeknek. Díszes üvegekbe töltve, feldíszítve, egyedi és finomságos ajándék lehet a szeretteink, ismerőseink számára. Alkoholt mindenki ízlésének megfelelően válasszon hozzá, aki nem szereti az erősen alkoholos ízt, az inkább a kellemesen bódító rumot vagy vodkát részesítse előnyben a likőr elkészítésekor.     
  

Elkészítési idő: 30 perc

Tojáslikőr házilag

Hozzávalók:
kb 1,2 liter lesz belőle

  • 5 tojássárgája
  • 25 dkg porcukor
  • 2 cs vaníliás cukor vagy 1 vaníliarúd
  • 5 dl tej
  • 2,5 dl tejszín
  • 2,5 dl alkohol (ez lehet: tiszta szesz, (fehér)rum, vagy vodka)

Elkészítése:

  1. A tejet és a tejszínt összeöntjük, felforraljuk a vaníliás cukorral,  - vagy a félbevágott vaníliarúddal - 10 dkg porcukorral. 
  2. Teljesen kihűtjük!
  3. A tojások sárgáját jó habosra kikeverjük a maradék porcukorral, néhány kanállal teszünk hozzá a kihűlt tejből és tovább verjük, míg a cukor elolvad.
  4. Hozzáöntjük a kihűlt tejszínes tejet, az egészet egyneművé keverjük, majd az alkoholt is hozzáöntjük. 
  5. Steril üvegekbe töltjük.
  6. Hűtőbe tesszük legalább 1 napra, de egy hét múlva lesz igazán finom. 
  7. Ilyenkor 1-2 naponta megrázogatjuk az üveget.








39 megjegyzés:

  1. Most készültem vele el. Egyszerűen tökéletes.Már langyosan is :))

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Nálunk nem sokáig, így még nem tudtam tesztelni.

      Törlés
  3. Főző-, vagy habtejszínt használsz?

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a segítséget, elkészítettem, és olyan finom lett, hogy rögtön csináltam még egy adagot! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlik, nálunk is gyorsan párolog.

      Törlés
  5. Sziasztok!Én most csináltam ,de én főző tejszínt raktam bele! Már alig várom hogy kihűljön :) de azért már 1 picit bele kóstoltam, közben öntöttem bele még vodkát!! Hogy meddig áll el :)tuti h. nagyon gyorsan el fog fogyni!! Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek! Ja és köszi a jó kis receptet!! :)

    VálaszTörlés
  6. Ha már beletöltöttem az üvegekbe fog még sűrűsödni? Nekem elég híg lett :(

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom! Köszönet a receptért. Már harmadszor készítem..

    VálaszTörlés
  8. Hát ez isteni :) köszönet a receptért :) Boldog új évet kívánok. Era

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm ezt a finom receptet Nea, tegnap csináltam meg ! :)

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok!ez mennyi adag kb. ?Előre is köszi a választ!M

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia M!

      5 dl tej + 2,5 dl tejszín + 2,5 dl alkohol = 1 liter

      Törlés
  11. sziasztok. én beleraktam a 2.5 dl tiszta szeszt , de számora elég intenzív az alkohol íz. nem tul sok a 2.d dl 96% os szesz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsolt!

      Nem, nem sok. A többi hozzávalót figyelembe véve arányaiban ennyi kell bele. Néhány napi állás után, ahogy összeérnek az ízek, nem lesz túl intenzív. Ez egy bevált recept, aki elkészítette, még mindenkinek ízlett. Én általában rummal (nem sütőrum) készítem és ízre tökéletes még nekem is, aki ritkán iszik alkoholt.

      Törlés
    2. Sziasztok!
      En azon gondolkodom eppen, hogy a vegeredmeny biztos nem ugyanaz lesz a 37,5 %-os vodkaval, mint ami a tisztaszesszel lenne, de most megnyugodtam. Nekem szerintem igy is eleg jo lesz, nem szeretem, ha nagyon erzodik az alkohol ize. Koszi a receptet!

      Törlés
    3. Jelentem, elkeszult! A 37,5 %-os vodkaval is kellokeppen gyomormelegito es nagyon finom! Nem is vagyok mar benne biztos, hogy ajandek lesz belole ;).

      Törlés
    4. Kedves Barbara!

      Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet.A receptben azért van felsorolva többféle alkohol is, hogy mindenki ízlésének megfelelőt tegyen bele. Aki csak az enyhén alkoholosat szereti annak elég a tiszta szesz helyett a vodka vagy a rum vagy a kevesebb tiszta szesz. Én általában rumot használok. Ajándéknak még van idő másikat készíteni, egészségedre! Kellemes ünnepeket kívánok!

      Törlés
  12. Kedves Barbara! Én is elkészitettem, főző tejszinnel és házi alma pálinkával. Kösz a receptet. A végleges eredményről egy hét múlva nyilatkozom. :-)

    VálaszTörlés
  13. Szia !
    Ebből a receptből körülbelül mennyi tojáslikőr lesz ? ( hány dl ? ) :)

    VálaszTörlés
  14. Szia!

    5 dl tej + 2,5 dl tejszín + 2,5 dl alkohol = 1 liter

    VálaszTörlés
  15. Sziasztok! Édesapám karácsonyra készítette el, de annyit hogy még szilveszterre is maradt belőle ( szerencsére a család többi tagja inkább mást ivott) szóval egy-másfél hétig hűtőben bőven eláll, ha friss tojást használunk! :)

    VálaszTörlés
  16. Én már 5 napja elkészítettem, de bizony még mindíg olyan mint a víz, nem sűrűsödött semmit, attól tartok, hogy már nem is fog:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon sok éve használom ezt a receptleírást, de nekem még sosem lett víz állagú. Mások is kipróbálták és az előző hozzászólásokból láthatod, hogy sikeresen elkészítették, nem volt rá panasz. Sajnálom, nem tudom, hogy mit ronthattál el, mert ez egy többszörösen kipróbált és bevált recept.

      Törlés
  17. Megcsináltam, nagyon finom, De miért "csomosodott" be? Mindent a recept szerint tettem. Gyors segítséget kérek, mert csinálnék megint! Köszönöm Laura. Ja:és több mint 1 liter mert a tojást cukrot nem számoltátok. Kb.1,2 l.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Laura!

      Valószínűleg azért lett csomós, mert kicsapódott a tojás. Ez akkor történhet meg, ha nem volt teljesen kihűlve a folyadék. Próbáld meg átszűrni, hátha még menthető.

      Törlés
    2. Nagyon vigyázni kell, hogy a tojás sárgája mellett ne maradjon fehérje, mert az alkohollal találkozva kicsapódik, azután szűrögethetjük.

      Törlés
  18. Egy masik recept azt írja melegen öntsük hozza a tojást hogy pasztorizaljuk, nalad pedig hidegen. Biztosan nem lesz gond ha nyers tojást öntünk bele?
    Karacsonyi ajandek lesz a családnak es 22.en tervezem megfőzni ugyh h mindenki 24 es 30 között fogja megkapni.
    Köszönöm elore a választ.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom a kérdést értelmezni ("melegen öntsük hozzá a tojást"). Miért kell a tojásnak melegnek lenni, szerintem az már főtt tojás. Ebbe a receptbe friss, nyers tojás kell, én megbízható helyről (piac - házi tojás) veszem mindig, így nem okozhat semmilyen problémát. Ha arra gondoltál, hogy a meleg tejet öntöd a tojáshoz, meg lehet próbálni, de előfordulhat, hogy a tojás a művelet közben hirtelen megfő és kicsapódik, kapsz egy túrós, csomós állagot. Valószínűleg az egy főzött változat, az enyém nem az. Mint írtam, több évtizede készítem így. Nekünk ez vált be és még soha senkinek nem lett tőle semmi baja.

      Törlés
    2. A tojást nem kell pasztörizálni, elvégzi a fertőtlenítést az alkohol. Ha mekeg a szirup, a tojás azonnal kicsapódik. Viszont 2 napnál több kell, hogy a likör zselésedjen, úgy az igazi.

      Törlés
  19. Szia Nea! Mi van, ha a tejszint kihagyom? Ez az, ami sűrìtené?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mónika!

      Inkább a tojás az, ami sűríti, de tejszín nélkül nem az igazi, az ad neki plusz ízt és teszi selymessé, krémessé.

      Törlés
  20. Elkészült, valóban nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
  21. Kedves Gyöngyi! Nagyon örülök, hogy ízlett. Köszönöm szépen a visszajelzést!

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!