2011. november 30., szerda

Kandírozott narancs csokoládéba mártva



Már régóta szerettem volna kandírozott narancsot készíteni. Narancshéjjal már régebben próbálkoztam, az is nagyon finom lett, de most arra gondoltam, hogy milyen jó lenne kollégáknak, ismerősöknek az idén olyan apró ajándékot adni, amit az elmúlt évek során még nem kaptak tőlem és amire nem is számítanak, viszont remélhetőleg örülni fognak majd neki. 

Kicsit körülnéztem a neten és Nosalty-nál meg is találtam rögtön a megfelelő receptet. A gondolatot tettek követték. Nekem citromom nem volt itthon, így 4 közepes narancsot kandíroztam, íme  így sikerült az első próbálkozásom.

A recept megtalálható itt, ezt most nem írom le, de a tapasztalataimat a kandírozással kapcsolatosan megosztanám veletek. 

Először is csak egészséges, fényes héjú gyümölcsöt használjunk. A kisebb méretű narancs jobb, mert nem esik szét a rostja annyira a főzés során, mint a nagyobb méretűnek. (Néhol nekem is keletkeztek apró lyukacskák) Lehetőleg vékony karikákra vágjuk fel a narancsot. Végül a sütőben való szárításnál - főleg a sütési idő vége felé -  legyünk nagyon résen, mert ahogy a cukor el kezd karamellizálódni, hajlamos az egész megégni.

Celofánba csomagolva vagy dobozba téve eláll.

Aki kedvet kapott hozzá, az karácsonyig még elkészítheti!     











1 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki guszta! Én is próbálkoztam az egyik blogon láttam de az csak a gyümölcs héját kandirozta és csokiba nem mártotta. Elkészítettem nagyon jól mutat és közben csipegettem is nagyon finom ! Ajándékba fogom mikulásra adni !

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!