2011. szeptember 6., kedd

Savanyú karfiol



Minden évben rakok el savanyú karfiolt. Nagyon szeretjük. Ez alapján a régi, jól bevált recept alapján készítem, mindig hófehér és finom ropogós marad. A savanyúságok közül ez fogy el a leghamarabb nálunk.

Elkészítési idő: 30 perc

Savanyú karfiol

Hozzávalók:

  • 1,5 - 2 kg karfiol
  • 2 sárgarépa
  • aprószemű vöröshagyma vagy gyöngyhagyma
  • üvegenként 1/2 friss chili (opcionális)

felöntőlé:

  • 2 liter víz
  • 25-30 dkg cukor
  • 2-2,5 dl ecet (10%-os)
  • 1 ek só
  • babérlevél
  • egész bors
  • koriandermag
  • 1 kk borkénpor

Elkészítése:

  1. A befőttes üvegeket tisztára mossuk, sterilizáljuk.
  2. A megtisztított, megmosott karfiolt kisebb darabokra szedjük, a hagymát megpucoljuk, félbevágjuk, a megtisztított répát felkarikázzuk.
  3. A felöntőlét felforraljuk, majd ha kihűlt elkeverjük benne a kénport.
  4. Közben az üvegek aljára szórunk a tetszőleges mennyiséget a fűszerekből, elrendezzük benne a karfiolt, répát, hagymát, amilyen szorosan csak tudjuk.
  5. Aki szereti a csípőset chili paprikát is tehet az üvegbe.
  6. Felöntjük az ecetes lével, celofánt teszünk a tetejére, hűvös helyre tesszük.
  7. 3-4 hét múlva fogyasztható.





11 megjegyzés:

  1. De gyönyörű! Még nem ettem savanyú karfiolt, ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett!
    Sosem csináltam ilyet, de szeretjük a savanyú karfiolt is.
    Lehet, hogy idén megpróbálom.

    VálaszTörlés
  3. Elég csak a borkén, szalicil nem kell? Éva

    VálaszTörlés
  4. Imádom a karfiolt, ilyen formában még nem ettem, ki fogom próbálni, köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek ezek a savanyúságok!
    Mi is nagyon szeretjük. Én is hasonlóképpen csinálom, de én nem forralom fel a vízet és teszek bele erőspaprikát is.
    Legközelebb teszek hozzá én is hagymát.

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok!

    Én is ezzel a recepttel tettem el idén karfiolt, de az összes üvegem ecetes leve zavaros.
    Ez miért lehet??? Valaki járt már így?

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    (Egyedül írom a blogot.)
    Évek óta rakom el így, nekem még sosem lett a lé zavaros, így csak találgatni tudok. Esetleg a zöldség nem volt jó alaposan megmosva vagy az üveg jól kifertőtlenítve. Egyébként az idén a megszokottnál melegebb is volt az elrakási időszakban, elképzelhető, hogy felforrt. Én 2 hete raktam el néhány üveggel, mindnek szép tiszta a leve.

    VálaszTörlés
  8. Nem érdemes a karfiolt előtte picit előfőzni? Tudatlan vagyok e téren, azért kérdezem! Köszönöm szépen a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Savanyúságokhoz általában nyersen kell elrakni az alapanyagot. (cékla kivétel) Nem érdemes megfőzni, mert egyrészről kifő az íze, másrészről nem marad ropogós.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!