2011. augusztus 23., kedd

Kókusztejes tápióka puding mangóval





















A tápiókával először egy évvel ezelőtt, baráti összejövetelen kerültem közelebbi ismeretségbe és azonnal szerelem volt az első kóstolásra. Ezek a hungarocellre emlékeztető golyócskák önmagukban ízetlenek és szagtalanok, látszatra nincs bennük semmi izgalmas vagy különleges. De amikor elkezdjük főzni, a textúrájuk teljesen megváltozik, zselés állagúvá, átlátszóvá válnak, teljes átlényegülésen mennek keresztül. Ez a puding a keleti konyha egészen egyedi gyöngyszeme. Az eredeti recept nem volt a birtokomban, de azért emlékezetből is sikerült reprodukálnom.

Elkészítési idő: 60 perc

Kókusztejes tápióka puding mangóval

Hozzávalók:

  • 1 bögre (2, 5 dl) apró szemű tápiókagyöngy
  • 5 dl víz
  • 1 doboz (400 ml) kókusztej
  • 3-4 ek. méz (ízlés szerint lehet több vagy kevesebb is)
  • 1 bio citrom
  • csipet só
  • 1 érett mangó

Elkészítése:

  1. A tápiókagyöngyöt fél órára kétszeres mennyiségű hideg vízbe áztatjuk.
  2. Leszűrjük, 5 dl vízben feltesszük főni. 
  3. Gyakori kevergetés mellett kb 15-20 percig főzzük, míg a gyöngyök átlátszóvá, zselatinossá kezdenek válni.
  4. Hozzáöntjük a kókusztejet, belereszeljük a citrom héját és ízlés szerint belefacsarunk a levéből, mézzel, csipet sóval ízesítjük.
  5. Tovább főzzük, amíg az egész kicsit besűrűsödik, hűlni hagyjuk.
  6. Poharakba adagoljuk, friss mangó kockákkal díszítve tálaljuk.
  7. Langyosan vagy hidegen fogyasztjuk.




5 megjegyzés:

  1. Nea, mégis mihez hasonlatos az íze, vagy felveszi a kókusz ízét????
    Soha nem láttam, nem ettem ilyet, csak hallottam róla, amerikai regényekben emlegetik olykor, vagy az Esőember c. filmben Dustin Hoffmann emlegette/mantrázta folyton, "naná hogy tápiókapudingot" akar enni.
    Érdekes, hogy te is és Trollanyu/ Troll a konyhámban nevű blogon is, most tette fel ezt az érdekes receptet:-)))))

    VálaszTörlés
  2. Épp most olvastam Trollanyunál tápióka puding receptet...Nagyon guszta a tiéd is! Hol lehet ilyen tápiókát venni? Megkóstolnám...Talán Ázsia boltban?

    VálaszTörlés
  3. Anikó, íze önmagában egyáltalán nincs. A kókusztejtől veszi át a kókuszos ízt. Én is a családomon teszteltem, nálunk mindenkinek egyöntetűen ízlett első kóstolásra is. Átnéztem Trollanyuhoz, jópofa színes gyöngyökkel elkészítve is. Legközelebb én is beszerzem.

    Kriszti, én a Bp. Vásárcsarnok aljában lévő Ázsia boltban vettem kb. 1 hónapja. Pontosan az árára már nem emlékszem, de nem volt drága, talán 400,-Ft körül lehetett. Licsivel is nagyon finom. Ízlések különbözőek, de egy próbát szerintem megér.

    Bianka, köszönöm!

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!