2011. május 7., szombat

Mézes-mázas oldalas sütőzacskóban sütve




Szeretem azokat a húsételeket, amiket valamilyen mázzal kell megkenni és érvényesül az ízükben az édes-savanyú ízhatás. Megkívántuk az oldalast, de most nem akartam a hagyományos fokhagymás változatot készíteni, annál sokkal intenzívebb ízek után sóvárogtunk. A pácot a saját ízlésünkre formáltam, szinte minden összetevője külön érződött a megsült húson. Este bepácoltam, másnap csak betoltam a sütőbe, így sem különösebb ügyködést, sem hosszadalmas konyhai jelenlétet nem igényelt az elkészítése, a végeredmény azonban mindenkit meggyőzött.

Elkészítési idő:  90 perc
Pácolás: 8 óra / 480 perc

Mézes-mázas oldalas sütőzacskóban sütve

Hozzávalók:

  • 1 kg sertésoldalas
  • sült oldalas fűszersó
  • sütőzacskó

pác:

  • 3 ek ketchup
  • 2 ek szójaszósz
  • 2 ek olaj
  • 1 ek méz
  • 2 ek balzsamecet
  • 1 kk cayenne bors vagy Erős Pista paprikakrém
  • 3 gerezd reszelt fokhagyma

Elkészítése:

  1. Az oldalast feldaraboljuk - minden második csontnál vágjuk el - fűszersóval megszórjuk, egy üvegtálba rakjuk.
  2. A pác hozzávalóit összekeverjük, jól összeforgatjuk a hússal, hogy mindenütt befedje a máz. Lefóliázzuk és 1 éjszakára a hűtőbe tesszük.
  3. Másnap a bepácolt húsokat sütőzacskóba tesszük, beleöntjük a páclevet is. A zacskó végére csomót kötünk, több helyen megszurkáljuk egy tűvel, hogy a keletkező gőz majd távozni tudjon.
  4. Sütés közben a zacskó felfúvódik és a benne kerengő gőz omlósan puhára varázsolja a húst.
  5. Kb 1 óra sütés után már puha a hús. Ekkor egy ollóval óvatosan szétvágjuk a zacskót, az alján lévő páccal meglocsolgatjuk a húst, visszatesszük a sütőbe, szép pirosra sütjük.








  



6 megjegyzés:

  1. Gyönyörű ezt holnap ki is próbálom

    VálaszTörlés
  2. Megcsináltam.Szuper finom lett,különleges ízvilág, a hús omlós,foszlik a szájban. Nem utolsó sorban a sütés rövid idő alatt. Én még gyorsítottam egy picit, a bepácolt húst mindjárt a sütőzacskóba tettem és úgy pihent egy éjszakát.mindig így fogom csinálni, köszönet a receptért!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elkészítetted és ízlett. További sok sikert kívánok a konyha világában.

      Törlés
  3. Szia, hány fokon kell sütni?
    Köszönöm a választ :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 200 fokon, míg sül a hús, majd mérsékelni a tüzet 180 fokra mikor már kibontottuk a zacskóból.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!