2011. április 10., vasárnap

Vadas sertésszelet spagettivel














Az egyik legkedveltebb családi ételünk a vadas. Tudom, tudom ... marhából az igazi. De sokszor nincs időm a húst napokig érlelni, pácolgatni és sajnos az ára miatt is csak ritkán kerül az asztalunkra. Anyukám nyomdokain haladva szoktam sertésből készíteni. Így nincs annyi macera vele és a mi ízlésünknek így is tökéletesen megfelel. Most különösen finomra sikerült. A hús omlósan puha volt a mártás pedig kellemesen pikáns és bársonyosan sima lett. Még repetáztunk is belőle.

Elkészítési idő: 60 perc

Vadas sertésszelet spagettivel

Hozzávalók:

  • 1 kg sertéscomb (dió része a legjobb hozzá, mert az nem annyira száraz )
  • 5 dkg füstölt szalonna
  • őrölt bors

vadas mártás:

  • 4-5 sárgarépa
  • 2-3 fehérrépa
  • 2 közepes vöröshagyma
  • só, ízlés szerint
  • néhány szem feketebors
  • 2 babérlevél
  • 2 ek ecet
  • 1 ek liszt
  • 1 dl  tejszín
  • 2 dl  tejföl
  • mustár
  • cukor
  • citromlé


Elkészítése:

  1. A húst szeletekre vágjuk, klopfoljuk, mindkét oldalát sózzuk, borsozzuk.
  2. A szalonnát apró kockákra vágjuk, zsírjára pirítjuk. 
  3. A pörcöt kiszedjük, a visszamaradt zsiradékon a hússzeletek mindkét oldalát átsütjük, félretesszük.
  4. Mikor minden hússzelet átsült, a maradék zsiradékra 1 evőkanál cukrot szórunk, hozzáadjuk a felkarikázott répákat és a nagyobb darabokra vágott hagymát, kevergetve pirítjuk egy kicsit.
  5. A hússzeleteket visszatesszük az edénybe, elrendezgetjük, felöntjük annyi vízzel, amennyi ellepi. 
  6. Néhány szem egész borsot, babérlevelet és ecetet adunk hozzá. 
  7. Fedő alatt puhára pároljuk.
  8. Közben habarékot készítünk: 1 evőkanál lisztet csomómentesre keverünk 1 dl tejszínnel, hozzáöntjük a tejfölt, adunk hozzá egy kis mustárt.
  9. A húst kivesszük, babérlevelet kidobjuk, zöldségeket leturmixoljuk.
  10. A répaszószt - szűrőn átpasszírozhatjuk, úgy simább lesz - visszaöntjük az edénybe, jól kiforraljuk a habarékkal.
  11. Hozzáadjuk a citromlevet, még korrigálhatunk az ízén, ha kell: kevés sóval, cukorral, mustárral.
  12. A mártásba visszarakjuk a húsokat és hagyjuk összerottyanni.
  13. Frissen kifőzött spagettivel tálaljuk.



11 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Tudom hogy nem sok maradt, de megkóstolnám szívesen./ igaz már vacsoráztam, bár csak piritóst ettem/

    VálaszTörlés
  2. Húúú, imádjuk a vadas, de eddig még sosem mertem belefogni.
    Pedig annyira nem is vészes... :-p
    Lehet, hogy ki fogom majd próbálni a recepted alapján. Nagyon ínycsiklandó! :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta ez az étel ezért én és a kislányom meg is csináltuk.A kisebbik gyerekem nem szereti az ilyen ennivalókat de ezt még ő is megkóstolta és nagyon ízlett neki :)szerintem ma is fogunk csinálni!!!!

    VálaszTörlés
  4. Ma elkészítettem és osztatlan sikert arattam vele kis családomban.Köszönet a receptért, sikerült életem első vadasa!!

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy mindenkinek elnyerte a tetszését.

    VálaszTörlés
  6. Régen én is csak marhából készítettem és mindig pácoltam!De az anyagiak engem is eltántorítanak a marhahusitól!Nővérem tanácsára filézett pulykacomb felsőből főztem szintén természetesen pár napos pácolással és bár idegenkedtem tőle de nagyon finom lett!Sokat főzök mert a 3 éves kisunokám mindig "vadaszt"kér a Nagyitól!

    VálaszTörlés
  7. Ma el készítettem, mondhatni pofon egyszerű és nagyszerű volt! Köszönöm a receptet :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó recept, többször megcsináltam már. Családi kedvenc lett.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!