2011. március 1., kedd

"Pokol tüze" pizza



Pizza, pizza, pizza...  Mint tudjuk, ennek a finomságnak az elkészítéséhez legjobban az olaszok értenek, de még ma sem szívesen árulják el titkos receptjeiket.Bár kicsit időigényes, de egyszerű elkészíteni, a végeredményt tekintve pedig igazán megéri rászánni a készítésével töltött időt. Van aki a vékony, ropogós tésztájú változatot kedveli és vannak, akik a vastagabb tészta iránt rajonganak. Mi inkább az első változatot kedveljük, de azt hiszem igazán vékony tésztát csak kemencében lehet sütni, mivel hirtelen és nagy hőfok szükségeltetik hozzá, hogy jó ropogósra süljön. Bevallom én még sosem rendeltem házhoz pizzát. Jártomban-keltemben persze előfordult, hogy megkóstoltam, de valahogy mindig csalódás lett a vége. Általában keletlen vagy elázott volt a tészta, a szósz legtöbbször kellemetlenül savanyúnak bizonyult, a feltétet meg nagyítóval kellett keresgélni rajta. Ez az alaprecept nálam jól bevált, évek óta ezt használom. Még gimnáziumi éveim alatt kaptam az olasz tanárnőmtől, aki sokáig a napfényes Itáliában élt. Mivel szeretjük a csípős ízeket, így nálam a pizzák esetében is elképzelhetetlen, hogy előbb-utóbb ne alkossak valami igazán "ütős"-t. Tényleg pokolian tüzesre sikerült.

Elkészítési idő: 70 perc

"Pokol tüze" pizza

Hozzávalók:

pizza tészta:
  • 40 dkg (pizza) liszt
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1 dl tej
  • 1 tk cukor
  • 1 - 1,5 dl langyos víz
  • 4 ek. olívaolaj
  • 1 tk. só
pizza szósz:
  • 1 vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 doboz chilis pizzaparadicsom-konzerv (vagy konzerv + chili szósz)
  • frissen őrölt bors
  • oreganó
  • bazsalikom
feltét:
  • 10 dkg pokol tüze szalámi vagy valamilyen csípős szalámi
  • kockázott bacon szalonna
  • csípős pepperóni paprika
  • pizza sajt ( ami már lereszelve kapható)

Elkészítése:

  1. A lisztet mikróban langyosra melegítjük, majd egy nagy tálba átszitáljuk, így a tésztája könnyű állagú lesz és gyorsabban kezd el kelni, belekeverjük a sót.
  2. Az élesztőt langyos(!) cukros tejbe morzsoljuk és felfuttatjuk, majd a liszthez öntjük. Hozzáadjuk az olajat és annyi langyos vizet, hogy kelt tészta állagú legyen.
  3. A kézi robotgép dagasztó spiráljával 6-8 perc alatt hólyagosan simára keverjük.
  4. Cipót formázunk belőle, kevés liszttel megszórjuk és letakarva meleg helyen kb 30 perc alatt a duplájára kelesztjük.
  5. Közben elkészítjük a szószt: kevés olajon az apróra vágott vöröshagymát megfonnyasztjuk, majd belenyomjuk a fokhagymát, ráöntjük a paradicsomkonzervet, fűszerezzük sóval, frissen őrölt borssal, oregánoval és bazsalikommal.
  6. Addig főzzük míg a paradicsom szétfő és a szósz besűrűsödik.
  7. Ha a tészta megkelt, lisztezett deszkán kicsit átgyúrjuk, majd megfelezzük.
  8. 2 kerek pizza lesz belőle a lyukas aljú kerek pizzaformában sütve.
  9. A pizzasütő formát kiolajozzuk és belenyomkodjuk a tésztát úgy, hogy a közepe vékonyabb, a szélei pedig kicsit vastagabbak legyenek. Néhány percet még hagyjuk kelni.
  10. Megkenjük a pizzaszósszal és rárakjuk a feltétet, megszórjuk a sajttal és forró sütőben sütjük, de vigyázunk, hogy a tészta ne száradjon ki. Sütőtől függően 220 C-on kb 20-25 perc kell hozzá.








3 megjegyzés:

  1. Atya-gatya csorog a nyálam, most kénytelen vagyok este pizzát sütni

    VálaszTörlés
  2. Jaj de gyönyörű ! Egy kérdésem lehetne? A pizza sütőd alul lukacsos ?

    Én tegnap készítettem egy pizzát, és a bagettsötőre tettem, mert annak lukacsos az alja. Hát olyan vékony ropogós lett, hogy alig tudtunk betelni vele. A tészta széleibe pedig sajtot csavartam. Hát valami mennyi volt.

    VálaszTörlés
  3. Viki, igen lyukacsos az alja. Nagyon praktikus, nagyon szeretem. Átnéztem hozzád, nagyon jó, hogy a bagettsütőt ennyi mindenre lehet használni. Nagyon irigylem is tőled. Talán az idei Jézuska engem is meglep vele. Legközelebb kipróbálom a sajtos változatot is. Mennyei lehet.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!