2011. március 29., kedd

Medvehagymás mini omlett parmezánnal és mortadellával




Az ébredő erdők első tavaszi ajándéka a medvehagyma, melynek éppen most kezdődött el a szezonja. Sajnos csak néhány hétig, májusig tart, de addig érdemes minél több ételt elkészíteni belőle, mert számos jótékony hatása van: igen erős méregtelenítő és vízhajtó, csökkenti a vércukorszintet, a vérnyomást, erősíti az immunrendszert. Íze és illata a fokhagymára emlékeztet, vadfokhagymának is nevezik. Az utóbbi években nálunk is elterjedt a fogyasztása és a gasztro-blogokon is sorra jelennek meg ez időtájt a medvehagymás ételleírások. Én még csak most ismerkedem a medvehagymával. Eddig nem nagyon tudtam, hogy mit lehet belőle készíteni és nem ismertem az ízét sem. Tavaly az utolsó hetekben sikerült szert tennem egy adagra, fűszervajat készítettem belőle grillezett húsokhoz. Annyira ízlett, hogy azóta teljesen a rabja lettem, és most, amint észrevettem a piacon az első csokrocskát, rögtön lecsaptam rá. Az idei első kísérletezésem vele ez a recept, de ígérhetem, hogy nem ez volt az utolsó.

Elkészítési idő: 10 perc

Medvehagymás mini omlett

Hozzávalók:
1 személyre:

  • 1 tojás
  • 1 tk liszt
  • apróra vágott medvehagyma
  • őrölt bors
  • maréknyi reszelt parmezán
  • 1 szelet mortadella
  • mozzarella
  • olívaolaj

díszítés:

  • koktél paradicsom
  • rukkola

Elkészítése:

  1. A tojást felverjük és elkeverjük a liszttel, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a parmezánt és az apróra vágott medvehagymát is belekeverjük.
  2. Egy teflonserpenyőbe kevés olajat öntünk, felforrósítjuk és beleöntjük a tojást.
  3. Egy kb.13 cm átmérőjű omlettet sütünk belőle. (13 cm a mortadella is)
  4. A forró omlettbe beletesszük a mortadellát, rárakjuk a mozzarellát, félbehajtjuk és egy fél koktél paradicsomot fogvájóval rátűzünk. 
  5. Rukkolával díszítjük.








3 megjegyzés:

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!