2016. július 28., csütörtök

Gyümölcsös joghurthasáb
















Frissítően üdítő, gyors, mutatós, habkönnyű nyári desszert, melynek a szépségén kívül nagy előnye, hogy még a sütőt sem kell bekapcsolni az elkészítéséhez. Ideális vendégváró vagy ünnepi desszert, de én akár minden nap meg tudnám enni. Ha cukor helyett édesítővel készítjük, akkor lelkiismeret furdalás nélkül vághatjuk egyik szeletet a másik után.  A gyümölcsöket bátran variálhatjuk benne, meggyel, szőlővel, ribizlivel is finom.


Gyümölcsös joghurthasáb

Hozzávalók:
1 db 33x5 cm-es őzgerincformához

  • 5 dl natúr joghurt
  • 2,5 dl habtejszín
  • 25 gr (1 tasak) zselatinpor 
  • 6 ek  porcukor - vagy ízlés szerint
  • 2 cs vaníliás cukor
  • kb 30 dkg friss bogyós gyümölcs vegyesen (nálam: áfonya, málna, szeder, nektarin)  

Elkészítése:

  1. A joghurtot, cukrokat és zselatinport egy edénybe öntjük, összekeverjük, kis lángon felmelegítjük, de  nem forraljuk!
  2. Felverjük a tejszínt, majd hozzáadjuk a kézmelegre hűlt joghurtos keverékhez, simára keverjük vele.
  3. Egy őzgerincformát bevizezünk, folpackkal kibélelünk, belerétegezzük a gyümölcsöket (a barackot nagyobb darabokra vágjuk, a bogyós gyümölcsöket egyben hagyjuk) és a tejszínes-joghurtos masszát.
  4. Dermedésig hűtőbe tesszük.
  5. Ha a joghurthasáb megszilárdult, a tálaló edényre borítjuk úgy, hogy az őzgerinc nyitott feléhez illesztjük, hirtelen mozdulattal megfordítjuk, a folpackot óvatosan lehúzzuk róla, friss gyümölcsökkel, citromfű vagy menta levélkékkel díszíthetjük. 


16 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett! És nagyon finom is lehet ez a könnyű nyári desszert! Nagyon tetszik :-)

    VálaszTörlés
  2. Hú, de szép! Most nagyon megkívántam! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gyümölcsös sütikkel én is mindig így vagyok ám.

      Törlés
  3. Nagyon kívánatos! Egyszer már hasonlót készítettem, de most is elfogadnám!Ilyen nagyobb mennyiséget akkor szoktam készíteni mikor jönnek a gyerekek haza és tudom hogy elfogy! Ha süteményt csinálok és megmarad azt teszem a mélyhűtőbe de ezt nem lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évikém, nálunk 5 percet sem ért meg, nagyon finom volt.

      Törlés
  4. Nagyon szépen köszönöm a receptet!!Imádom a gyümölcsös finomságokat!!Tisztelettel!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Ezzel én is így vagyok. :)

      Törlés
  5. Köszi. Nagyon jøl nèz ki. Elfogom kėsziteni.

    VálaszTörlés
  6. Köszi a receptet, kérdésem: fagyasztott gyümölcs is jó hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én azzal még nem próbáltam, de szerintem sok levet eresztene és az íze sem lenne ugyanolyan, mint a frissé.

      Törlés
  7. Én befőttel készítettem el többfélével, de ezt nem ajánlanám. Hiába tettem szűrőbe amikor a formából kiöntöttem levet engedett. Viszont isteni finom volt így is igaz pohárkrém lett belőle. Csak a friss gyümölcsökkel fogom legközelebb elkészíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezt csak friss gyümölccsel érdemes elkészíteni, a befőtt sajnos eláztatja. Örülök, hogy így sem veszett kárba, nálunk mindig biztos siker a kánikulában ez a desszert.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!