2014. június 15., vasárnap

Köménymagos-sós kocka










Ma mindenképpen sütni szerettem volna. A gulyásleves után egy gyors, egyszerű, sós rágcsálnivalót gondoltam, amire még délután is rájárkálhat az ember. Ez lett belőle. Kitűnően csúszik utána egy korsó jéghideg sör.

Elkészítési idő: 80 perc


Köménymagos sós kocka

Hozzávalók:


  • 30 dkg liszt
  • 12 dkg vaj vagy margarin
  • 2 tojás
  • 2 dl tejföl
  • 1 tk só
  • 1 mk őrölt bors

tetejére:


  • 1 ek egész kömény
  • durva szemű só

Elkészítése:

  1. A lisztbe belekeverjük a sót és a törött borsot, összemorzsoljuk a vajjal vagy margarinnal.
  2. Hozzáadjuk a tojások sárgáit és a tejfölt, sima tésztává gyúrjuk.
  3. Fóliába csomagolva a hűtőben 1 óra hosszat pihentetjük.
  4. Lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtjuk a tésztát, tetejét megkenjük az enyhén felvert tojásfehérjével, egyenletesen megszórjuk a köménymaggal és a sóval.
  5. Éles késsel vagy derelyemetszővel egyforma négyzetekre vágjuk, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük.
  6. Előmelegített sütőbe tolva szép pirosra sütjük.

Jó étvágyat!

* * * 


kilóg a "lóláb" ... 



... a tulajdonos ...  Pindi, aki  - Bolditól eltanulva - szintén a madáretetőbe menekül a forróság  elől. 









8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták ezek a kis kockák! Egyszer már én is csináltam ilyen formában és annyira kapós volt.Most szívesen elfogadnék egy pár darabkát belőle:-)) Tündér a cicád! Jó hogy már meggyógyult a géped!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, így kockának sokkal haladósabb, mint szaggatni, ha nincs sok időm vagy nagy kedvem, akkor így készítem. Az íze meg végül is ugyanaz. A gépemnél csak átmeneti a javulás, a szervizes nem sok jóval kecsegtetett, de remélem még püfölhetem egy darabig. Pindi valóban egy tündér, de azt is mondhatnám, hogy egy földre szállt angyal.

      Törlés
  2. Párom imádja a köménymagot és ezek nagyon kis guszták. Azt hiszem hamarosan meg is lepem vele :-) Cuki a cicusod :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andi, én is mostanában oda vagyok a köményesekért, örülök, ha megsütöd. Frissen kisülve csak úgy jártunk rá. Pindinek tolmácsolom a dícséretet.

      Törlés
  3. Ó, gyerekkorom egyik kedvenc sós rágcsája, mami sokszor készített, én meg majdnem elfelejtettem már, milyen finom. :) Azt hiszem ez lesz a következő nasi itthon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dina, nálunk a sósak még sokszor kelendőbbek, mint az édességek. Örülök, hogy eszedbe juttattam.

      Törlés
  4. Juj, ez nagyon finom kis nassolni való... :P
    A cicus pedig cukorfalat. :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg kelendő kis rágcsa. A cicuskám valóban egy kis cukorfalat, hihetetlenül ragaszkodó kis lénye van.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!