2013. június 2., vasárnap

Zsúrpogácsa










Meghoztam a frissen sült pogácsát, amit tegnap ígértem. Nagyon szeretem a pogácsákat, valahogy úgy vagyok velük, mint Gombóc Artúr a csokoládéval. Lehet sajtos, túrós, káposztás, burgonyás, mindegy csak pogácsa legyen, de azért a megunhatatlan örök kedvenc az a töpörtyűs. Ezt a nagyon finom omlós tésztájú pogit a Váncza könyvből néztem ki, tetszett benne, hogy nem hosszadalmas az elkészítése, mert nem kell hajtogatni, összegyúrás után akár azonnal süthetjük is. Igaz én pihentettem néhány órát a hűtőben, de ez csak jót tett neki. Nyersen is nagyon jó állagú volt a tészta, de amikor frissen kisült már látszott, hogy pont olyan, mint amit vártam tőle. Igaz kicsit dülöngélősek lettek, de így legalább látszott rajtuk a "home made" jelleg és egyébként ez senkit nem zavart engem kivéve, mert hogy fotózzak részeges pogácsákat? Azért akadt jó néhány köztük, amelyik nem rúgott be, így azok lettek a fotóalanyok. Nekem a megadott mennyiségből 48 darab pogácsám lett.

Elkészítési idő: 45 perc

Zsúrpogácsa

Hozzávalók:

  • 48 dkg liszt
  • 21 dkg fagyos zsír
  • 1 tojás + 1 tojássárgája a kenéshez
  • 2 dl tejföl
  • 1/2 ek só
  • 1 cs sütőpor

Elkészítése:

  1. A lisztbe beletesszük a sót és a sütőport.
  2. A zsírt elmorzsoljuk benne, majd a tojással, tejföllel tésztává gyúrjuk.
  3. A tésztát ujjnyi vastagra nyújtjuk, kisebb méretű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.
  4. Tetejét éles késsel berácsozzuk, felvert tojás sárgájával megkenjük.
  5. A pogácsákat sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk, előmelegített sütőbe téve közepes lángon 25-30 percig sütjük.





17 megjegyzés:

  1. Ez is nagyon guszta! Egy kártyaparti mellé egy pofa sörrel... Hm, mennyei!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár a sört nem szeretem, de a pogácsa az mindig, minden körülmények között jöhet.

      Törlés
  2. Először is csodaszép a fejléced:) Másodszor pedig isteni a pogácsád, és a fotóid is róla:)

    VálaszTörlés
  3. A pogi nagyon fincsi lehet, és a képek róla nagyon szépek.
    Ma én is pogit sütöttem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Piroska, átnéztem hozzád, nagyon különleges pogácsát sütöttél. Fetával még nem próbáltam, de ami késik, nem múlik.

      Törlés
  4. Igen, nagyon szuper a fejléced:) A pogácsákkal énis hasonlóan vagyok, mint te, mindegyiket szeretem, ez is nagyon szuper:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is a pogácsa megunhatatlan. Ha jobban belegondolok sütjük keresztelőre, baráti összejövetelre, esküvőre, munkahelyre és a családunknak is. Szóval mindig van rá alkalom.

      Törlés
  5. Jaj de finomat készítettél újra. Engem is mindjárt a fejléced fogott meg, s azután sorba jöttek a csodálatos fotók. Ami a nagyon érdekes, hogy kb 2 éve kaptam egy Váncza süteményes könyvet. Ugyanez, mint a Tiéd, de valahogy nem is "akartam" belenézni, de hogy miért, azt nem tudnám megmondani, illetve talán azért, mert én nem nagyon szeretek szakácskönyvekből sütni-főzni. Viszont elmosolyogtam magam, mert éppen a múlt héten elővettem egy-két könyvet, többek között a Vánczat is és éppen itt ragadtam le a pogácsa receptje mellett. Most legalább látom is, hogy mi sül ki belőle :)

    VálaszTörlés
  6. Vikikém, azt mondják véletlenek márpedig nincsenek, ez egy jel volt, hogy el kell készítened. Bár neked annyi remek pogácsa recepted van, hogy gondolkozóba kell esned, melyiket is süssed meg. Nálam még mindig slágerlistás a medvehagymás pogácsád, a napokban készülök sütni egy nagy adaggal és megy a mélyhűtőbe (ha marad).

    VálaszTörlés
  7. De jó, milyen egyszerű és gyors... és nagyon szépek. :) Remek kis recept.

    A fotók pedig ismét ámulatba ejtettek. :))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta, jó ez a recepted ! Nekem is nagyon tetszik a fejléced, bár lehet hogy már mondtam!:)

    VálaszTörlés
  9. Nea légyszíves majd nézz be hozzám, remélem nem kívánsz a pokolba az ötletemtől !!!
    Annyira jó alább a lecsós tarjád is, meg ez a pogácsa is, no meg a képeid mindegyikről valami csodásak, és külön tetszik, hogy a fejlécedet is az évszakoknak vagy az idénygyümölcsöknek megfelelően variálod, egyik szebb-klasszabb, mint a másik, nagyon tetszenek:-))))

    VálaszTörlés
  10. Szia :)

    Meg tudnád mondani hogy körülbelül mennyi pogi jön ki belőle?
    Egyedül vagyok nem akarok egy hétig pogit reggelizni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anita, hogy mennyi lesz belőle az a pogácsaszaggató méretétől is függ, ebből a mennyiségből lesz bőven, de darabra nem számoltam meg. Ha egyedül vagy szerintem fél adaggal próbáld meg.

      Törlés
    2. Köszi, én is erre gondoltam most sül az első adag, :)
      Gyerekkorom nagy kedvenc pogija volt és mivel zsírral készült nekünk ez a zsírpogácsa ragadványnévvel élt az emlékeimben. Ma úgy ettem volna valami egyszerű pogit. Nagyon guszta volt így a kép alapján.

      Törlés
  11. Most sütöm harmadjára ezt a finom pogit. Tényleg nagyon egyszerű . Kevés hozzávalóból is lehet gyorsan nagyon finomat készíteni ! Csak ajánlani tudom mindenkinek .

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!