2012. november 4., vasárnap

Kakukkfüves, fehérboros, aszalt szilvás csirkemájpástétom













Nem tudom ti hogy vagytok vele, de engem egyre inkább elborzaszt a felvágottak és egyéb húsipari termékek minősége (?) és íze, pontosabban az ízetlensége. Lassan leszokóban vagyok arról, hogy ilyen termékeket vásároljak. Viszont reggelizni kell valamit, hisz az a nap legfontosabb étkezése. A leginkább már csak zsírcsomókból álló kolbász, a szójával meg mindenféle pépekkel telenyomott felvágottak és virslik helyett inkább szendvicskrémeket, körözöttet vagy rántottát készítek, esetleg jó házi húsos szalonnát és friss töpörtyűt eszünk. Egyre nagyobb késztetést érzek arra, hogy amit lehet házilag készítsek el, mert arról legalább tudom, hogy mit tartalmaz. Csirkemájat is gyakran sütök reggelire vagy vacsorára, mert kiadós és mindenki szereti. Tegnapra is vettem, de hirtelen ötlettől vezérelve a végén egy remek májpástétomot készítettem belőle. Mivel a múlt héten libatöpörtyűt sütöttem ki friss libahájból, libazsírom is lett jócskán, így azt használtam hozzá. Egyáltalán nem rontott az ízén, sőt... Friss kakukkfűvel, édes aszalt szilvával és zamatos borral emeltem az élvezeti értékét. Persze azt már mondanom sem kell, hogy még csak nyomokban sem tartalmaz ipari szalonnát, bőrkét, adalékot, tartósító szert és E-betűs borzalmakat. Az ízvilága pedig köszönő viszonyban sincs a boltiéval. Aki egyszer kipróbálja, megkóstolja az soha többé nem akar majd boltit enni. Karácsonyra pedig már tervben van egy narancsos változat is. 

Elkészítési idő: 30 perc

Kakukkfüves, fehérboros, aszalt szilvás csirkemájpástétom 

Hozzávalók:

  • 50 dkg csirkemáj
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 3-4 g fokhagyma 
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 5 dkg puha aszalt szilva
  • 1 dl tejszín
  • libazsír
  • 3-4 szál friss kakukkfű
  • bors

Elkészítése:

  1. 2-3 evőkanálnyi libazsíron megfonnyasztjuk a finomra vágott vöröshagymát, majd a zúzott fokhagymával tovább pirítjuk.
  2. Hozzátesszük a kisebb darabokra vágott csirkemájat, a száráról lehúzkodott friss kakukkfüvet, sózzuk, borsozzuk.
  3. Nagyobbra vesszük a lángot és megsütjük a májat.
  4. Ráöntjük a bort, elfőzzük belőle az alkoholt, hogy csak a zamata maradjon az ételben. 
  5. Közben óvatosan felkapargatjuk az edény aljára sült ízes pörcöket is. 
  6. Hozzáadjuk az aszalt szilva felét.
  7. A májat botmixerrel pürésítjük, hozzáöntjük a tejszínt, krémes, selymes állagúra mixeljük. 
  8. Megkóstoljuk, ha szükséges még után ízesítjük.
  9. A maradék aszalt szilvát kisebb darabokra vágva lazán hozzákeverjük a pástétomhoz.
  10. A pástétomot több kisebb tálkába rakjuk, így tovább eltartható.
  11. Ilyenkor még kicsit folyós az állaga, de amint lehűlt, szépen meg fog dermedni.
  12. Felmelegítünk néhány evőkanál libazsírt, ezt folyékonyan, de már nem forrón  a pástétom tetejére öntjük, ezzel "leszigeteljük".
  13. Néhány órára vagy akár egy éjszakára a hűtőbe tesszük, de minél tovább áll, annál jobban összeérnek az ízei.
  14. Pirított kaláccsal vagy friss bagettel, zöldségekkel fogyasztjuk.





15 megjegyzés:

  1. Nagyon finom pástétomot készítettél! De megkóstolnám... A felvágottakkal én is pont így vagyok, minél kevesebbet veszek már én is. A képek csodásak, ahogy megszoktam Tőled... :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti, aki egyszer rákap az ízére az többet nem tud leszokni róla. A héten már a második adagot készítem.

      Törlés
  2. Hűűha! Nem szoktam rajongani, de ezzel most elszaladnék...))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ani, én is szaladtam, egészen a közértig, mert meg kellett ismételni, annyira ízlett nekünk.

      Törlés
  3. Nagyon finomat készítettél, és jogos a felháborodás ami az üzleti felvágottakat illeti, mert azokban minden van, csak hús nem. Azok akik készítik ezeket a felvágottakat, virslit, kolbászt stb. azt mondták, hogy ők semmi pénzért nem vennék és nem ennék meg. Én hosszú évek óta nem vásárolok felvágottat, mert azon kívül, hogy pép az egész, egymerő só!!! A virsliről már ne is beszéljünk. Jó ötlet a pástétom, mert azt is változatosan lehet készíteni és nagyon finom.:)) A felvételeid gyönyörűek!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tücsi, köszönöm. Örülök, hogy egyetértünk. Nálam is a virsli(?) veri ki leginkább a biztosítékot.

      Törlés
  4. Nagyon finom lehet, egyébként is imádom a pástétomokat! Annyira gyönyörűek a fotóid, imádom nézegetni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, nem nagy munka, mégis különleges, vendégváráshoz is jó, mert előre elkészíthető és biztos vele a siker. Egyszer próbáld ki, meglátod mennyire más, mint a drága bolti pástétomok.

      Törlés
  5. Köszönöm, köszönöm, köszönöm! Éppen ilyen pástétomot kerestem a konfitált csirkemájam mellé! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, szívesen, szívesen. Örülök, hogy megtaláltad. A konfitált csirkemáj se hangzik rosszul.

      Törlés
  6. Kedves Nea ! Eddig is olvasód voltam, de most kiderült van egy közös ismerősünk a Virágpiacon a terítős Kati....:)
    Nagyon guszta ez a pástétom, és gyönyörűek a fotóid ! Gratulálok ! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mariann, milyen kicsi is a világ... Én is szoktam nézelődni nálad, de inkább az fb-n látom a finomságaidat. Köszönöm a biztatást. Lehet, hogy egyszer még össze is futunk.

      Törlés
  7. Ilyet feltétlenül készítenem kell! Csodásan néz ki! Szerinted meddig lehet eltartani?

    VálaszTörlés
  8. Elkészítettem...egyszerűen csodálatos ízvilág.
    Nem volt itthon fehérbor, ezért egy löttyintésnyi konyakot adtam hozzá.
    Köszönöm a receptet, máskor is el fogom készíteni.

    VálaszTörlés
  9. Örülök, hogy ízlett, mi is nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!