2010. június 3., csütörtök

Fokhagymás tejben pácolt paprikás sertésszelet




A pácolt húsok nagy előnye, hogy napokkal előbb elkészíthető, szinte alig igényel munkát, és a fűszerezés variálásával ezerféle ízvilág érvényesül. Miközben a pácot készítettem arra gondoltam, hogy ha annak idején őseink ismerték volna ezt az egyszerű módszert a hús puhítására, omlóssá tételére, biztosan nem a nyereg alá tették volna a húst. Szinte bármilyen húsból elkészíthető, de szerintem a csirke és pulykahús esetében érhető el leginkább, hogy igazán omlós és puha legyen a végeredmény. Nekem most sertéscombom volt itthon, abból készítettem. A szárnyashúsok esetében a tejben való áztatás után a szokásos liszt-tojás-zsemlemorzsa panírba szoktam forgatni a húst, olyankor a zsemlemorzsába szezámmagot is teszek.

Elkészítési idő: 30 perc
Pácolás: 8 óra

Fokhagymás tejben pácolt paprikás sertésszelet

Hozzávalók:

  • 60 dkg sertéscomb
  • Kb 3-5 dl tej
  • 3-4 g fokhagyma
  • bors
  • liszt
  • pirospaprika

Elkészítése:

  1. Egy jól záródó edénybe annyi tejet öntünk, amennyi majd jócskán ellepi a húsokat, beletesszük a zúzott fokhagymát.
  2. A húsokat enyhén kiklopfoljuk sózzuk, borsozzuk, beletesszük a tejbe.
  3. Az edény légmentesen lezárjuk, hűtőbe tesszük 1 éjszakára, így jól összeérnek az ízei.
  4. Másnap a hússzeleteket lecsöpögtetjük, papírtörlőn leszárítjuk, paprikával elkevert lisztben megforgatjuk.
  5. Forró olajban mindkét oldalát szép pirosra sütjük, krumplipürével tálaljuk.






4 megjegyzés:

  1. Hú....a férjem ölne érte. Annyira jól néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretejük a fokhagymás tejes pácot, mert olyan omlós és isteni lesz a husi. Nagyon guszta

    VálaszTörlés
  3. Sok olajban kell sütni, hogy ellepje a húst?

    VálaszTörlés
  4. Nem, nem kell túl bő olajban sütni.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!